[Epitesz-barkacs] a beltéri hol kezd szűkülni?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 27., V, 09:06:19 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a beltéri hol kezd szűkülni?   mert ugye az egyik vége 6-os cső,
> a másik vége meg 10-es cső
> (a beltéri bordái mintha 6-os csővel lenne melegítve fűtéskor)

De nem egy körből van, hanem - most megnéztem - 3 párhuzamos körből. A
csövek 7,5mm-esek, az U alakú átkötések meg valamivel 7 alattiak.
(közben azt is megnéztem, hogy a csőre szerelt hőérzékelő a középső kör
közepén lévő U átkötésre van szerelve.)

> tehát a meleg nafta a 6-os csövon jön be a kültériből?

Nem, a 10-esen jön gáz formájában. Visszafelé megy a vékonyon
folyadékként. Azért választották biztos azt vékonyra, mert nem mindegy,
mennyi térfogat van itt. Ennyivel több töltetre van szükség.

> tehát a melegebb a 6-os cső fűtéskor, mint a 10-es?

Nem, a 10-es a melegebb, de csak picivel. Ez nem hőfokeséssel (fajhő) fűt,
hanem kondenzációval, tehát a párolgáshő dominál.