[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 27., V, 09:45:35 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a kültériben levő kompresszor és a kültériben levő elpárologtató
> között már csak csőelvágás (+ peremezés) által jutnék olyan

erről még valami eszembe jutott:
Itt semmiképpen nem szabadna fűrésszel vágni, hanem csakis forgácsmentes
módon. Ha nem lehet hozzáférni azzal a csővágóval (szinte biztos nem),
akkor csípőfogóval vagy lemezollóval, és kihajtva talán már lehet
csővágóval is levágni egy darabkát, hogy kerek, peremezhető csővég
adódjon. Szerintem ez a legkritikusabb dolog ebben a betoldásban.

A másik kritikus dolog meg az lehet, hogy a visszatöltés előtt az egészet
jól meg kell vákuumozni, mert itt már nem működik az a módi, ami a beltéri
bekötése utáni beüzemeléskor járható, hogy átöblítem a rendszert a
töltettel, ami maga előtt tolja a bennlévő levegőt vagy nitrogént, és még
egy kis töltet gázt is kiengedek, és minden rendben.

A töltet kiengedése sem biztos, hogy olyan tökegyszerű dolog. Valahogy úgy
kell csinálni, hogy olaj ne jöjjön ki. Na ezt el se tudom képzelni, hogy
menne. Talán jó lassan. Ha a szabadba van kiengedve, akkor látni lehet,
hogy jön-e olaj. Ha palackba, akkor nemigen, hacsaknem valami műanyag
átlátszó cső be nincs iktatva. Palackba engedésnél jó hosszú idő kell, az
biztos. Valszleg kánikulában kéne csinálni, és a palackot meg vízzel
hűteni, hogy át akarjon menni a töltet. :-)

Ha valahogy mégis sikerül az olaj jelentős részét kiengedni, méghozzá úgy,
hogy nem lehet tudni, mennyi ment ki, az ciki, mert ugyan lehet kapni
hozzá olajat, amit valahogy biztos be lehet tölteni, de hogy mennyit kell,
honnan lehetne tudni?

Szóval környezetvédelem ide vagy oda, az tűnik egyszerűnek,
végrehajthatónak, hogy azt az 1 kiló gázt kiengedni szép lassan,
olajmentesen a levegőbe, majd a műveletek után vákuumozás és palackból
súlyméréssel feltölteni.
Lehet, hogy szakember fel van szerelve a lefejtésre is, de hogy nem sokat
törődne az olajjal, arra mérget veszek. A tippen is beírt az a nagyarcú
emberke, hogy miért szar a gagyi, és hogy ismeretségi körében több ilyen
ketyere is hamar elromlott, de ezeket mind "szakember" helyezte üzembe.
Nagyon úgy tűnik, hogy szivesen ütik-vágják a dolgot, és ha valamihez idő
kell, pl itt, hogy az olaj ne jöjjön ki, azt nem szánják rá. (Attól jön ki
az olaj, hogy a töltet folyadék állapotban van a dögben, és az olaj ezzel
a folyadékkal elegyet képez. A leszuszogáskor, leszíváskor, leeresztéskor,
ha gáz alakban jön ki, a töltetnek fel kell forrnia, és jól felhabosodik,
visz egy csomó olajat. Tapasztaltam is, hogy habos cumó jön ki, ha
kiengedek beüzemeléskor egy kis gázt. Nagyon lassan történő, szabadba
történő kiengedéskor lehet, hogy csak kevés olaj jönne ki. Na de kinek van
erre ideje?

Más módi? Esetleg olajostul ki lehet-e engedni az egészet valahogy? Van
olyan pozíció, amiben ez történne, netán folyadék állapotban kijönne a
töltet maradéktalanul? Hát ezt nem tudom. Ehhez marha pontosan,
részletesen ismerni kellene a belső csövezést is, meg a kompresszor
belsejét is.