[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 27., V, 09:52:48 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Szerintem meg hűtéshez egészítsd ki a padlófűtést falra és/vagy
> mennyezetre tett csőkígyókkal, és mehet a hűtés ugyanazzal a
> vízkörrel.
> Nincs ventillátor zaj, huzat, porkeverés.

Ez igaz, viszont van kondenzvíz, amit a falnak kéne felvennie, ez nem
szimpatikus. Olvastam ellenérvet, hogy ilyenkor a nagy felületeknek nem
kell nagyon hidegnek lennie... na de az nem valami frankó, ha kint van +35
fok, a  hozzá való harmatponti hőmérséklet valami 25 fok sokszor, bent meg
csinálok ugyanennyit, az azt jelenti, hogy bent 100% a páratartalom.

És nem beszéltünk arról, hogy én 22 fokot akarok. :-)

Régi, marha vastag falú, főleg vályog falú, vagy várszerű épületekben ez
úgy oldódik meg, hogy a bazi vastag falnak óriási a párapuffer képessége.
A téli, száraz levegőben ontja magából a nedvességet, ezzel jóval
elviselhetőbbé teszi a helyiségek levegőjét, biztos nem fordul elő a
legszárazabb levegőjű, igen fagyos időkben sem az, hogy bent csak 15% a
páratartalom, mint mondjuk egy lakótelepen. Cserébe viszont nyáron, amikor
bejön kintről a nagyon nagy páratartalmú, dögmeleg levegő, és lehül a
hideg falak miatt, onnan issza be a sok nedvességet.
Még az is lehet, hogy egy-egy mélyebb helyiségben télen-nyáron kb azonos a
rel páratartalom és a hőmérséklet is.

Na de egy mai épített házban már csak kondenzvíz kivonással szabad hűteni,
hacsaknem várszerű elvek alapján épül a ház, méteres falakkal. :-) Lehet,
hogy a kb 40 centis ytong sok párát képes bevenni, de el tudom képzelni,
hogy még ez is kevés arra, hogy egy helyiségben, ahol ki-be járkálnak, a
bejutó kinti, kánikulai levegőből eléggé kivegye a párát, ha az hűtve van.