[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Júl. 27., V, 12:36:34 CEST

On 27 Jul 2008 at 10:05, jhidvegi wrote:
> Tényleg, hogy van ez a vízfelvev~N képesség az ytongnál? Ha lelocsolsz
> egy ilyen blokkot, nyeli a vizet, mint kacsa a nokedlit?
Mint a szivacs. Szerintem legalább a duplájára nő a súlya, ha
igazán megszívja magát.

> Felmerült bennem, hogy ha már van lehet~Nség b~Nven h~Nszigetelni
> kintr~Nl, nem jobb-e, és olcsóbb visszatérni régi módszerekhez, és pl
> itt Budafokon mészk~N blokkokból építeni, ami viszont tényleg rengeteg
> vizet képes tárolni? A h~Nszigetelése szar, nagyon is, de arra ott van
> a 10-15 centi hungarocell, mint lehet~Nség.
Nem olcsó dolog a sóskúti kő, ráadásul más technológiát igányel,
amit nem minden kőműves tud fejből.
Az igazán jó egy tömör, teherhordó belső fal lenne, jó nagy
tömeggel, rajta jó vastag hőszigetelés, mondjuk ásványgyapotból,
aztán egy átszellőztetett légrés és egy külső kéregfal, 12 cm
kisméretű (klinker)téglából.
Egy baja van, ki a fene tudja megfizetni, és ki építi meg
kifogástalan minőségben?

> És érdekes újdonság számomra azoknak a keskeny ablakoknak az
> alkalmazása, amit~Nl templomszer~n benyomást kelt nekem az épület, már
> több helyen láttam jártomban-keltemben. A nagyablakos, szinte
> csupaüveg módi mintha kiment volna a divatból. El~Ntérbe helyez~Ndik az
> energiakérdés, ezért? Vagy a biztonság?
Nem biztonság, annál azért szélesebbek, és az igazi értékek
aprók.
A csökkenő ablakfelületeknek energetikai, de főleg építészeti
divat oka van.
Szerintem.

üdv

szepygab