[Epitesz-barkacs] ha jön felém a villám ( volt Re: villámvédelmi ketyere C oszt. 15 kA

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 29., K, 05:01:37 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.29. 01:15:14 +2h-kor írta:

> És ha így nézem, akkor a fázisvezetőkön külön bejönni nem képes villámot
> nem kell tudni kivédeni, tehát elég az ide beindukált, szintén nem kicsi
> tüskéket varisztorok hadával leszedni, méghozzá több helyen. A betápon
> lehet egy-egy csokorral :-) berakni valami 400V-os példányokat, aztán a
> ház többi részén mindenhova csupa 275V-osokat. Egy-egy ilyen 6kA-ig bírja.
> Elég lágy a karakterisztikája ahhoz, hogy ha több van párhuzamosan
> kapcsolva, akkor a levezethető áramimpulzusok összeadhatók legyenek.
[...]
> De az elvek a lényegesek, szerintem kár ilyen szigetelt szabadvezetékű
> helyeken ezekkel a spéci, főleg az óra elé beépített ketyerékkel vesződni,
> pénzt kiadni...

no, akkor a közösségi érdek mellett nézzük a mi kisemberkénti magánérdekünket is

most már csak a házi villámvédelemvédelem érdekelne :-)

szóval jönne a villám lefelé, és közben tudományosan gondolkodik....
és útközben keresi, hogy hova menjem...

namármost az utcában előttem egy agyonbandázsolt, a villanyoszlop is,
meg a csupasz sodrony is jól leföldelve...

töle 10 méterre vagyok, de a tetőmig bejön az utcáról a tudományosan leföldelt
sodrony, meg az 1 fázis, és az EPH-n az 1 nulla

nálam meg legyen földeletlen 1 fázisú hálózat a lakásban (egy gyenge 4mm2 drót
a kertcsapra)

1)
az a szerencsétlen, de okos villám hova csapna be?
(az építőmérnök karon pl. jól jellemezték, hogy a víznek van annyi esze, hogy
arra fog lefolyni, ahol neki könnyebb, még akkor is, ha a mérnökurak ezt
esetleg nem hiszik el   )
szóval mennyire lesz okos a villám, a könnyebb útban levő villanyoszlop felé menne
a tetőmig beérő sodronyon keresztül, vagy a sordonyomtól 5 méterre keresne
egy nehezebb útvonalat??

2)
a saját "földemet" ehhez a tetőmig jövő sordonyra közvetlenül ráköthetem?