[Epitesz-barkacs] Fw: okos villám esete

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 29., K, 11:23:07 CEST

köszi az infot, tanácsot

-----Original Message-----
From: bocsiz <bocsiz at vipmail.hu>
To: epitesz at javakocsma.hu <epitesz at javakocsma.hu>
Date: 2008. július 29. 9:52
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] okos villám esete

szóval jönne a villám lefelé, és közben tudományosan gondolkodik....
és útközben keresi, hogy hova menjem...

namármost az utcában előttem egy agyonbandázsolt, a villanyoszlop is,
meg a csupasz sodrony is jól leföldelve...

töle 10 méterre vagyok, de a tetőmig bejön az utcáról a tudományosan
leföldelt
sodrony, meg az 1 fázis, és az EPH-n az 1 nulla

nálam meg legyen földeletlen 1 fázisú hálózat a lakásban (egy gyenge 4mm2
drót
a kertcsapra)

1)
az a szerencsétlen, de okos villám hova csapna be?
(az építőmérnök karon pl. jól jellemezték, hogy a víznek van annyi esze,
hogy
arra fog lefolyni, ahol neki könnyebb, még akkor is, ha a mérnökurak ezt
esetleg nem hiszik el   )
szóval mennyire lesz okos a villám, a könnyebb útban levő villanyoszlop felé
menne
a tetőmig beérő sodronyon keresztül, vagy a sordonyomtól 5 méterre keresne
egy nehezebb útvonalat??

Szerintem nem fog bejutni az okosabb villám sem a sodronyodon 'csak' a
hálózaton érkező impulzusok tesznek kárt a berendezéseidben...
A 4mm2-es földelő keresztmetszet még éppen elmegy (lehetne 6mm2), de ha
lehet (ha nem akkor is) ne a vízvezetéked használd földelésnek!!! Üss le egy
pár méteres (kettő-öt) akármilyen vasat (betonvas, köracél, stb) a földbe és
arra kösd rá a villamos mérő utáni első biztosítékoknál lévő
földelővezetéked!

2)
a saját "földemet" ehhez a tetőmig jövő sordonyra közvetlenül ráköthetem?

Amennyiben az oszlop tetejétől az oszlop alatt , mellett lévő
földelőszondáig vezető sodronyról van szó, nem használhatod, közmű.
.Az oszlop tetejéről a Te tetődig vezető sodronyok között pedig nincs
földelő vezeték tehán nem.
bocsiz