[Epitesz-barkacs] háztartási (pl. kenyeres) kemence

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2008. Júl. 29., K, 15:04:26 CEST

vajk fekete írta:
> ez vicc ugye?
>
> a kemence attol kemence, hogy felforrositod, es utanna a forro
> kemenceben sutsz. ettol egyenletes, mindeniranybol sugarzo, stb benne a ho.
>
> szalmaval raadasul nehez futeni, mert tolni kell bele egyfolytaban.

Ez a felreertesek napja. A begyujtas az nalam azt jelenti, hogy
betoltom, meggyujtom. Azutan mar a tobbi az nem begyujtas, hanem a tuz
taplalasa. Az kukoricaszarral es csuheval tortent. Persze lehet
nepszabadsaggal is, vagy gazlampaval begyujtani, csak azt irtam le,
ahogy a skanzenben lattam az alfoldi mezovaros ,,negyedben''.
Folyamatosan tuzeltek, es sutottek a kenyeret. Amig ott voltunk kb 40
veknit (2 kilosat) csinaltak. Negy kilot (egy teknot) magam gyurtam.
Tenyleg meg egyszer elnezest kerek, en si azt hittem eddig, hogy
beszelgetunk, meg ilyesmi, nem csinalok ilyet tobbet.