[Epitesz-barkacs] háztartási (pl. kenyeres) kemence

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2008. Júl. 29., K, 15:10:53 CEST

bocs a stilusert.

szoval akkor gyujtottak be, amikor mar bent volt a kenyer?

amit en lattam falusi kemencet, az tuti ugy mukodott, hogy hatalmas tuzet raktak benne, es amikor leegett, akkor szepen kisepertek egy celszerszammal (szenvono?) es utanna ment be a kenyer.

sot, lattam peket, aki hivatasbol sutott kenyeret. a kemence minimum 3x3m "szoba". Az ajto mellett ketoldalt konzolon az ajtonyilasba befordithato hajtomu alaku gazego. ajto kinyit, gazego befordit, tobbmeteres lang kemencebe bemegy, fut mint allat. ha kesz, gazego leallit, kifordit, kenyer be, ajto becsuk.

a kemence-szoba padlasara fel lehetett menni, kis penzert lehetett odavinni fuszerpaprikat szaritani :-) meg o is ott szaritotta a prezlinek valot. ha futottek lent, akkor nem lehetett felmenni, es a foldre sem volt szabad semmit tenni, minden fel volt akasztva.

vajk