[Epitesz-barkacs] háztartási (pl. kenyeres) kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 29., K, 16:02:46 CEST

> amit en lattam falusi kemencet, az tuti ugy mukodott, hogy hatalmas
> tuzet raktak benne, es amikor leegett, akkor szepen kisepertek egy
> celszerszammal (szenvono?) es utanna ment be a kenyer.

Olyan módi nem képzelheto el, hogy a kemence sütotere galvanikusan :-) el
van választva a tuztértol, szóval csak körbenyalja a láng, és ha ügyesen
futenek, nem ég el a kenyér, de nem is marad nyers? És végig, egyfolytában
lehet sütni. De ez más építésu kell legyen mindattól, amit eddig
mutattatok.

Aztán valami más is fontos lehet, a füsnek is kell valami szerepet szánni,
különben sima villanyfutéssel is lehetne csinálni, folyamatosra... mint
egy normál, hofokszabályozott bármilyen kemencét vagy egyszerubb esetben
egy otthoni villanysütot, sot, még lehet benne ventillátor is. De ennek
már a hangulata is más, meg hát nincs semmi "szaga". A szalonnasütés is
más tuzön, mintha a serpenyoben otthon csinálja az emberfia. Hogy aztán
egészséges-e az ételen a füst hatása, az más kérdés.