[Epitesz-barkacs] háztartási (pl. kenyeres) kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 13:13:45 CEST

Kormos Imre wrote:

> Nekem cserépkályhám van a nappaliban, annak a tüztere egy U a akú
> víztartály, ami be van kötve a lakás padlófűtésébe.

tök jó, nem hallottam még, hogy valahol ilyet csináltak volna.

> Pillanatnyilag ez a fő fűtés a lakásban. Először én is féltem a forró
> viztől, de napi két adag fa eltüzelésekor sem megy a tartály kimenő
> vizének hőmérséklete 40-45 fok fölé. Ezt is csak max 1-2 óráig
> tartja, utána esik a hőmérséklet. Semmi 3-utas szelep, vagy más
> szabályzó eszköz nincs a rendszerben.

Persze, így rendben is van, de itt "online" fel van használva a hő. A
tárolós kályhánál meg az van, hogy bármivel izzásig kell hevíteni a
hőszigetelt samottot vagy ami benne van, és innen nehéz vízrendszerrel
direktben kiszedni a hőt. Szóval ha tárolás van, az a gáz. És asszem
ilyesmi merült fel az indító kérdésben.