[Epitesz-barkacs] rézcsőspirál minimális átmérője?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 13:22:26 CEST

magus3 wrote:

> adott puha 10-es rézcsőből
>
> mekkora a legkisebb átmérő?

Készülék kérdése. :-)

> vagy
> pl. 50-es pvc-csőre rátekerést mennyire bírná elviselni?

Van többletcsöved, nem próbálnád ki? Engem is érdekelne. Szerintem eléggé
spiccen van. Nem csak az számít, hogy mekkora a cső átmérője, hanem a
falvastagság is. Ha tömör anyag lenne, sokkal kisebb rádiuszban is meg
lehetne hajlítani.

> 2)
> a "mintára" való rátekerés után "fellazul"-e?
> (azaz a mintáról könnyen levehető?)

Persze, jó alaposan visszarugózik, simán lejön. De lehet, hogy lapos lesz
kissé, tehát lecsökken a belső keresztmetszete.

Miért kell ilyen kis átmérőre tekerned?