[Epitesz-barkacs] rézcsőspirál minimális átmérője?

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 30., Sze, 17:30:33 CEST

magus3 wrote:
> 1)
> adott puha 10-es rézcsőből
>
> mekkora a legkisebb átmérő?
> vagy
> pl. 50-es pvc-csőre rátekerést mennyire bírná elviselni?

Szerintem szerszám nélkül nem tudod rátekerni.
Én 8-as csövet akartam 35mm átmérőn hajlítani, de szerszám kellett hozzá,
mert behorpad.

> 2)
> a "mintára" való rátekerés után "fellazul"-e?
> (azaz a mintáról könnyen levehető?)

Annyit talán lazul hogy le tudd venni.
Mindenesetre én nem PVC csőre tekerném, mert nagyok a kialakuló erők,
össze-vissza fog hajlani.

A 8-as csőből régebben hőcserélőt akartam én is, de házilag képtelenségnek
tűnt 25-ös átmérőre feltekerni (kívül 42 max kellett). Ezért úgy döntöttem,
hogy veszek egy halom kapilláris csövet, és abból párhuzamosan fogok annyit
ami kiadja a 8-as csőtől kicsit nagyobb keresztmetszetet. Egyelőre áll a
projekt, de a kap.cső drága és azt se számoltam ki hogy megéri-e egyáltalán.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))