[Epitesz-barkacs] Fw: rézcsőspirál minimális átmérője?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 18:39:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha "elveszed" helyett pl. "otthagyom a felmelegedett vizet", akkor
> a felmelegedett vízben (szerintem) úgy érezheti magát, mint
> eredeti formában a hőszigetelő csőben ?

Valóban, csak azt tapasztaltam, hogy néha olyan baromi meleg tud lenni,
hogy talán fölé megy a 100 foknak. Legalábbis nálam történt olyan, hogy az
eredetileg valszleg hőálló hőszigetelő cső összezsugorodott csúnyán,
mintha megégett volna.

> más okokból megmaradnék a csőspirálnál, de ekkor
> hova kellene kötnöm a 2 (vagy csak 1) hőérzékelőt a spirálnál?

Ha az elektronikába nem akarsz belekotorni, akkor a bejövő oldalra, tehát
ahogy megérkezik a csőspirál elé, oda valahova. Azért oda, mert igaz, hogy
az eredeti helye a  hőleadó felületben kanyargó cső közepén van, de végig
eléggé egyforma ott a hőmérséklet. Ha a csőrugó után, a vízből kijövő
részre tennéd, vagy hagynád az eredeti helyén, könnyen megeshet, hogy a
beltéri elektronikája úgy érzi, nem jön elég meleg nafta be, tehát
lederesedett a kültéri, és bár meleg van, nekifog leolvasztani
fölöslegesen.

Aztán lehet, hogy a dolog bonyolultabb, mert lehet, hogy nem simán hőfokot
mér, hanem hőfokváltozási sebességet. Ki kellene analizálni, csak sok
meló. (Pl úgy, hogy a hőérzékelőt valamivel nekifogok hűteni, és nekifog-e
leolvasztani ettől vagy nem. Ha télen eszembe jut, kipróbálom, mert én
bizony burkolat nélkül használom ezeket, mert így könnyebb tisztítani,
valamint jóval intenzívebb a légáram, tehát jobb a COP.

> 1) hosszabb kihagyás után a spirálnál először melegedjen fel a vízadag
> (emiatt kellene az egyik érzékelőt a spirálhoz kötnöm)
> (veszek egy másik hőrzékelőt, és átkapcsoló által lenne ide-oda kötve)

Ez is lehet, hogy jó megoldás, de előbb ki kéne próbálni, mi az ábra, ha
úgy hagyod, aztán azt, hogy csak átteszed, és ha sehogyse jó, akkor kell
ezt megcsinálni.

> 2) ha felmelegedett, (ott már éppen nincs plusz hőelvétel) bekapcsol
> a beltéri

A beltéri mindenképpen bekapcsol, mégpedig úgy, hogy ha el van a fűtés
indítva, akkor egy darabig nem indul el a ventije, aztán amikor érzi, hogy
a cső felmelegedett, tehát a hőcserélő is nyilván, akkor indítja el. Ha ez
a hőérzékelő nem itt van, hanem a vizes hőcserélő előtt, akkor is így fog
eljárni, max nem lesz neki mit fűtenie, vagy nem nagyon. Illetve lehet,
hogy jól visszahűti a kondenzált folyadékot, hirtelen nemtom átgondolni,
hogy ez jó-e vagy rossz. Kb olyan hatású, mintha jó nagy lenne a
hőcserélő, szóval olyan rossz nem lehet.

> 3) ha közben a spirálnál hőelvétel van, minden erejét oda nyomja, és
> akkor a beltéri kikapcsolódjon

Ezt csak erőszakkal tudod megtenni, mármint a venti kikapcsolását. Asszem
nem sima két kanóc megy ahhoz a motorhoz.

> 4) esetleg a beltéri bekapcsolódása helyett a kompresszor kikapcs

Ezt nem értem. A kompresszort a beltéri elektronikájára kéne bízni, hogy
mikor kapcsolja be. Az meg a léghőmérsékletet mérve dönt. Végülis én nem
tartom olyan rossznak, ha a beltéri venti pici fordulaton jár, mert így az
ott elhelyezett hőfokérzékelő biztosan mindig a levegő hőmérsékletét fogja
mérni, hiszen a szívó oldalon van, és ott körbenyalja a helyiség levegője.