[Epitesz-barkacs] Bika ampermérés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 20:18:21 CEST


magus3 wrote:

> erős ampermérőim nincsenek, de megfelelő előtétellenállással
> (szerintem) ezt-ezt ki lehet következtetni
>
> 12V 40W  autóégő -> 3,33A
> 12V 50W     -> 4,15A

Inkább jóval kisebb értékű ellenállást kell beszerezni. Olyat, aminek a 
fesz-esését meg lehet mérni egy multiméterrel mV-os állásban. De ha 
automatikát akarsz csinálni, ami ezzel az infóval bármit kezd, arra is jó. 
Pl 6A 60mV esetén 0,01 ohmos ellenállás kell, ami még 20A dinamikus csúcs 
esetén is csak 4W rövid idejű terhelést jelent. Tehát egy vacak kis 2W-os 
ellenállás elég.

Az izzó azért nem az igazi, mert lehet, hogy a kompresszor indítóáramától 
helyből feldobja a tappancsot, vagy annyira lekorlátozza az áramot, hogy 
nem indul el a kompresszor. Valamint az is hátrány, hogy az üzemi fesz 
leesik kb 5%-ot, azaz 0,95^2=0,9, tehát 90%-ra esik a kompresszor 
motorjának a billenőnyomatéka, nő a szlip, ezzel a melegedés.

> főleg Józsi leírásaiból úgy értelmeztem,  hogy a kompresszor
> áramfelvétele nő, ha hűtőfolyadék hőmérséklet növekedés
> jelentős nyomásnövekedéssel van arányban, a növekvő
> nyomáshoz növekedni kell az áramfelvételnek

Valahogy így, de én úgy láttam, hogy a hőfokkülönbség csökkenésétől nő az 
áram. Azt persze nem volt módom kipróbálni, hogy mi van, ha kint van +5 
fok, bent meg nulla. :-) Lehet, hogy akkor is nagy lenne az áram.

> vagy érdemesebb lenne a 10-es csőbe egy T elágazással egy
> erős nyomásmérőt fixen betenni, ami egész élete alatt
> mutatná a split nyomása lelkivilágát?  (erre talán Gábor tudna
> ötletet adni)

Erre a műszerre én is kíváncsi vagyok. Mintha a hóbagolynál láttam volna 
mindenféle műszert, és valszleg nem a töltéssel függ össze a használatuk 
(annak sok értelme nem lenne), hanem a működés közbeni valamelyik nyomást 
kell mérni, és abból lehet következtetni talán, hogy kell-e még bele. De 
miért is kell ez neked? 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról