[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Jún. 1., V, 07:33:17 CEST

On 31 May 2008 at 21:58, jhidvegi wrote:
> Amúgy miért napsütéses idÑben van szükség a keringetésre?
Mert akkor lehet a nappal futeni

> Szerintem
> pont fordítva. Ugyanis, ha van egy jó fagyos, hideg éjszaka, amikor a
> levegÑ a hideg miatt alacsony abszolút páratartalmú, ha azt sikerül
> becsalni a kéróba úgy, hogy fel legyen melegítve a kimenÑ meleg, de jó
> párás levegÑvel, akkor bent jobb esély lesz a szárításra.
 Szerintem meg santit a gondolatmenet
Kint van valamilyen homerseklet es paratartalom.
Bent ennel talan melegebb van (talajhotol), de biztos sokal parasabb. Ha a kinti
levegot felmelegitem (=csökkentem a rel. paratartalmat) es bekuldom, akkor egy
rel. szarazabb levegovel melegitem a benti legteret, es nyomom ki onnan a
kozel telitett parat.
Persze a bekuldott melegitet levego odabenn lehul, de meg mindig szarazab
lesz, mint ami benn volt, es abenti homerseklet megemelkedik = csökken a rel.
paratartalom.

udv

szepygab