[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Jún. 1., V, 09:44:12 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

>  Szerintem meg santit a gondolatmenet
> Kint van valamilyen homerseklet es paratartalom.
> Bent ennel talan melegebb van (talajhotol), de biztos sokal parasabb.
> Ha a kinti levegot felmelegitem (=csökkentem a rel. paratartalmat) es
> bekuldom, akkor egy rel. szarazabb levegovel melegitem a benti
> legteret, es nyomom ki onnan a
> kozel telitett parat.
> Persze a bekuldott melegitet levego odabenn lehul, de meg mindig
> szarazab
> lesz, mint ami benn volt, es abenti homerseklet megemelkedik =
> csökken a rel. paratartalom.

Ez mind igaz, csak ott van az eltérés, hogy az éjjeli kifagyasztott
levego még sokkal szárazabb. Tehát, ha az kerül be a bent lévo helyére,
még sokkal alacsonyabb lesz a benti páratartalom.

Azt megértem, hogy jó futeni is, és ha így sikerül a futés, tehát
ingyen, az csak jó lehet.

Fontos érteni a relatív és abszolút páratartalom dolgait. -6 fokban még
a ködös közeli levego páratartalma is alacsonyabb (holott ez már 100%),
mint a +5 fokos, napsütötte idoben ugyanez, ugyanaznap, amikor sokminden
megszárad odakint (növelve ezzel a levego abszolút páratartalmát), és
bár úgy tunik, hogy szárazabb a levego, de azonos homérsékletre
melegítve az éjszakai, sot a hajnali a sokkal szárazabb. Pont attól lesz
kint minden haramtos vagy deres (hofokfüggo), mert a levego elejt egy
csomó vizet. Ezt aztán nappal jó eséllyel (foleg, ha a nap is kisüt)
visszaveszi.