[Epitesz-barkacs] vasbeton furasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2008. Már. 4., K, 17:49:36 CET

Pataki István wrote:

> Latom, felrevezeto volt az egyszerusitesem. Szerencsere nem
> teherhordo fodem, es 6-os halo van benne.
>
> Arra mar en is gondoltam, hogy valami femkeresovel fel lehetne
> rajzolni a halot, viszonylag pontosan megbecsulve a
> lyukkozepeket. Csak 5-8 cm melysegben mivel lehet erzekelni a
> 6-os betonvasat?

Nem lehetetlen ennek az érzékelése sem, de ha tényleg ilyen messze van a
betonvas, akkor lehet, hogy valami többpontos rögzítéssel egy fémlap,
mint szerelvényt kéne használni.

Betonnál inkább fém dübellel kéne próbálkozni. Ez kisebb, mint 5 centi
mélységű is van bőven. Lehetőleg pontos lyukakat kell fúrni. Az a jó a
többpontos rögzítésben, hogy valószínűtlen, hogy egyszerre mind elenged,
ha rosszul van csinálva, tehát észre lehet venni, ha valami nem az
igazi, de jól megcsinálva az életben nem jön ki. Esztétikus is lehet
megfelelő anyagválasztással. Sőt, annak sincs akadálya, hogy a fém
dübeleket valamilyen kétkomponensű ragaccsal (pl uverapid, eporapid...)
összekenje az ember, és úgy tolja be, és rögzítse. Lehet, hogy egy 6-os
csavarú is már simán kibír húzásra is 2 mázsát. Tehát, ha a lap 3..5
csavarral rögzítődik, tutira nem fog kijönni.