[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Május. 30., P, 07:27:21 CEST

Sziasztok!

On 29 May 2008 at 10:30, Hofferek Attila wrote:
> Az mit jelent, malik le a teteje, amit neha osszesoporsz?
Pattogzik fel a cementsimítás, amit tavasszal osszesoprok. Kicsit
puposodik is az aljzatbeton.
Ha nem hagyom resre nyitva a bukoablakokat telire, nem fagy fel,
viszont vastagon bepeneszedik :-((

> Ennek a technologianak mi a neve, cime, telefonszama?
Egyet tudok nev szerint, azt valami izometal-nak hivjak, de mas
nevek alatt is csinaljak.

> Csak azok vizesednek, omlanak, a fofalakat regebben lekatranyoztak ahogy
> irtam, azok jo allapotban vannak es szarazak. Ja meg persze a kuszobok
> rohadnak, ajtofelfak rohadnak, stbstb :-)
Mennyire verned szet a hazat?
A korrekt megoldas az lenne, hogy kiszedni a kozfalakat, felverni
az aljaztbetont. Megcsinalni a fofalak ala is az uj szigetelset,
es ehhez kapcsolodoan folyamatos vizszintes szigetelest a teljes
padlofelulet ala (ez altalaban egy szerelobeton retegre kerul, de
ven enelkuli megoldas is) Az igy szarazza tett aljzatra
allithatnad a valaszfalakat, kerulhetne ra egy jo reteg
hoszigeteles, majd egy usztatott esztrich - esetleg
padlofutessel. Ez a maximalis program, ami nem olcso, de ha jol
csinaltak 50+ evre megoldas.
Megprobalhatod a kozfalakat vegigfurkalni es impregnalni (pl.
dryzone-nal), a falakon ez segíthet, de ha az aljzatbeton is
ndevesedik, azon nem.

Nehez tema a szigetelesek javítasa, es sajnos nagyon sok
szelhamos ajanlkozik olcso, gyors, tiszta "megoldasokal". Ezekre
sok ev garanciat adnak - az aprobetus szerint a keszulek
mukodesere, nem a hatasara - de ket ev mulva mar hult helyuk
sincsen :-(

Ha valami jo megoldasra jutottal, ird meg, nekem is kene mar
valamit csinalnom azzal a hazzal :-(

udv

szepygab