[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Május. 30., P, 14:37:10 CEST

vajk fekete wrote:
> a nagykavics tenyleg jo otlet. akkor kulekavics, geotextil, homok,
> hajopadlo.
>
> a valaszfalat meg nem szednem ki.

Szerintem semmit nem fog a srác kiszedni. Főleg, ha pl a fürdőszoba tök
fel van újítva. Ez nyilván nem volt olcsó.

Én kissé elvicceltem a dolgokat. :-)

Viszont azt tényleg komolyan gondoltam, hogy ha a talajvíz jó mélyen
lenne, akkor a csapadékvíz eltávolítása a háztól jó megoldás.

Itt (Hofferek) valószínűleg ez nem jön be, mert ha jól emléxem más
emilekből, ez a nyaraló valahol a Balaton mellett lehet, szóval ott a
talajvíz biztos nem 50m mélyen van. Esetleg olykor csak 1m mélyen. De
itt Bfokon is láttam már pl a Rózsavölgyben, hogy bizonyos időszakokban
a vízóraaknák csaknem tele vannak vízzel. Nna itt a pinceépítés elég
gázos.

Ugyanakkor itt fen a "hegyen" (hogy nagyképűen írjam) csak a varázspálca
segíthet. :-) Mármint, ha valaki kutat akar fúrni. Szóval itt a
csapadékvíz eltávolítása, kizárása jó módi. Egy helyen javasoltam is,
meg is csinálták, és be is jött. Persze azzal kiegészítve, hogy a
mészkőfal házat kívülről hőszigetelni is kellett, és azt is
megcsninálták úgy, ahogy mondtam, leástak mellette vagy fél métert, és
oda is hőszigeteltek. Ezzel a korábbi, főleg a sarkokban meg a
szekrények mögötti falnedvesedés ki lett lőve.

Na de itt válaszfalak nedvesednek, ami arra utal, hogy bizony itt
talajvízről van szó.