[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Május. 30., P, 14:48:32 CEST

Topybear wrote:

> Télire - ha nem fagy odabent - esetleg érdemes ezt megpróbálni:
> <http://www.stoppara.hu/index.php?page=9>

Ezt én rohadtnagy átverésnek gondolom. Mivel tudom, hogy egy működő
klíma mennyi vizet képes a párás levegőből kifacsarni, hááát, ezeket a
tablettákat mázsaszám kéne használni, ha ezzel kéne versenyezni.

Amikor az első klímát telepítettem (vesekő kilövési célból, most nem
taglalom, hogy jön ide a vesekő), akkor először egy 2 literes flakont
raktam a kondenzvízcsőhöz. Miután többször kifolyt, hát egy vödröt.
Simán megtelt alig több, mint fél nap alatt. Aztán egy 100 literes
műanyag hordót, az is kényelmetlen volt, mert állandóan az is megtelt,
és vödrözni kellett. Azután kifúrtam a falat is kivezettem a vizet. :-)

Aztán hőszigeteltem. Most pl 20 fok van itt, kint meg akár 30 is. Még
nem kapcsolatam be hűtésre a szerkezeteket.

Visszatérve a nyaralóra: el tudom képzelni, hogy ha egy olyan,
kisfogyasztású ellenáramú hőcserélős szellőztetés lenne, ami ritkán
kapcsol be, de állandóan olyan abszolút páratartalmat biztosít bent,
mint kint, vagyis bent, ahol melegebb van, alacsony lenne folyton a
páratartalom, akkor jelentősen javulna a helyzet. Enélkül valszleg a
nyaralóban télen bőven megvan a 100% páratartalom a hidegben.