[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Május. 30., P, 14:55:28 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Itt is néha áll 10-20 cm víz tavasszal a vízóraaknában. Készülök kutat
> is furatni, csak öntözésre. Az valamit csökkenthet a lokális
> talajvízszinten? Csak az esővízig furatnék, vízzáró réteg alá nem.

Lehet, főleg, ha áttolod a szomszédba a vizet. :-))
Bár asszem, ha eltávolítják valahonnan a talajvizet folyamatosan, akkor
a beáramló víz utat csinál magának, szóval nem tud ez tartós megoldás
lenni.

> Különben körbe 15 cm vastag vasalt betonjárda van, tavasszal
> csináltattam, mert a régi eléggé csehszlovák állapotú volt, és kifelé
> lejt, még eddig nem esett olyan eső, hogy a fal is vizes lett volna.

És a külső szélénél van valami alapféle, vagy csak vége a betonnak, és
kész?
És ha megnézed, a járda és a fal között van repedés?

Az alap nélküli járdáknak az a bajuk, hogy folyamatosan billennek
kifelé, és távolodnak a faltól.

A fal nem lesz vizes tartósan, mert lefolyik a víz, de ne mondd nekem,
hogy ha jön egy nagy zuhé erős széllel, hogy nem veri a falat az eső!
Akkor is veri bizony, ha jókora kinyúlású a tető.

Ha találsz rést a járda és a fal között, akkor fugaszillal el lehet
tüntetni. Sokféle színben kapható, szóval még nem is fog nagyon
látszani. Van köztük gombaellenes is. A mester sorozatból érdemes talán
választani.