[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Május. 31., Szo, 11:36:39 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> A minek also szintje felszuteren. Ezt a talaj hoje akar
> fagymentesen is tarthatna. Haosszel becsukom az ablakokat, akkor
> nem fagy, de viszont tavaszra minden peneszes. Ha bukor hagyok
> ket ablakot, hogy atszellozhessen, akkor latom a fagyas nyomait,
> viszont nem peneszes :-(
> Ezert lenne jo a sorosloval elomelgitett levegos szelloztetes.

Mi az a sorosló? Vagy sörösló?

Szóval asszem igazam van, ha valami ellenáramú hőcserélőfélén át
történik az a szellőztetés, ami a hőt benntartja, a levegőt pedig
lecseréli, és a párát is kiviszi persze. Sőt, a belső pára lemezeken
kicsapódik, tehát fűti a kintről bejött levegőt.
De nem valami állatnagy dologra kell gondolni, én egy kicsi, úgy pár
literes szerkezetre gondoltam, vagy még kisebbre. Idő van, a légcsere is
jó lassúnak elég. Még egy PC venti is sok, szóval azt is inkább
szakaszosan üzemeltetni. (Aztán lehet, hogy kell bele valami időnkénti
leolvasztás, de ezt ki kéne kísérletezni. Jó lenne, ha kapni is lehetne
ilyet, de én csak ipari állatnagy cumókat láttam a neten.)

A legjobb, ha tényleg van valami kis kieg fűtés, ami épphogy fagypont
felett tartja a leghidegebb pontot.