[Epitesz-barkacs] menetes szar falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 1., Szo, 00:50:37 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Az eredeti kérdésben azt kell megnézni, hogy milyen irányú erők
> hatnak, és azt mekkora átmérő veszi fel hajlításra,merthogy itt
> nem nyírással kell számolni, mint pl. a bojler felakasztásánál.

Nem biztos, hogy ilyen egyszerű a dolog. Pl a klíma tartóját úgy raktam
fel, hogy a csavar vagy 10 centire kiállt. Ott mégse hajlításra lett
igénybe véve a csavar, mert a klímatartót két anya fogja közre, tehát
kívül számít befogott tartónak a csavar, és az egész csavart akarja
lenyomni. Van persze hajlító igénybevétel is, de nem egyszerűen csak úgy,
mintha a végén le lenne terhelve, hanem a falnál lefelé hajlító a
nyomaték, a tartónál felfelé, a kettő között meg az inflexiós pontban csak
nyíró igénybevétel van.

Ha a bojert is két anya közé rakják fel, a szitu tök hasonló lehet. Vagy
amit Vajk akar felszerelni (nem tudom), az is jobban festhet két anya
között éppen ezért.

> Igazából a szárat rozsdamentes menetes rúdból kéne csinálni.
> Egyrész nem korrodál, másrészt rosszabb hővezető, kevésbé képez
> hőhidat.

Korróziósan okés, hőhíd szempontjából meg teljesen jelentéktelen. Ki lehet
számítani, hogy még akkor is jelentéktelen a hővezetés, ha a külső végét a
külső hőmérséklettel veszem azonosra, a belső végét meg a belsővel, tehát
a fémen nagy a hőfokesés. Ezzel szemben nem ez a szitu, hanem a hőfokesés
a fémen jelentéktelen, belül a falban lesz nagyobb, és kívül meg a levegő
felé lesz nagy. A fém kis hőfokgradiense mutatja, hogy kicsi a hőáram.
Ezért lehet nyugisan akár vékony fém csavarokkal is nyomulni a hungarocell
felrögzítéséhez. (Múltkor kiszámoltam a rosszabbik esetet, és teljesen
jelentéktelennek bizonyult.)