[Epitesz-barkacs] akku

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 2., V, 14:45:06 CET

Erdos Zoltan wrote:

> toltesre. Kulonben leginkabb GP-t hasznalok. van ami mar 3 eves
> kollekcio.

Lehet, hogy ez a kulcs. Van pár AAA méretű ilyen tipusú aksi, amiket a
ledes lámpákban használok (3 van a családban), és amellett, hogy használva
is vannak, 2 havonta, ha töltöm. És sosincs tök kisütve. Pl a ledes
lámpánál a sok led közül némelyiknek a fénye elkezd elszineződni a
többihez képest, ez mutatja, hogy már konyul. Van egy luxeonos, abban 4
aksi van, az keményen elsötétül pillanatok alatt, ha ki van merülve. A
lényeg ebben a sok szövegben, hogy nem szabad ezt se engedni
átpolarizálódni.

Én is gyorstöltőt használok, de ha ráér a dolog, akkor a NiCd állásban
töltöm a NiMH-kat is. Mert ez fele áramú, és nem is melegszik fel annyira
tőle az aksi. Kimértem, hogy a fesz ugyanaz, bár nemtom, hogy a töltés
abbahagyása mikor történik, de mivel melegszik így is, hát az a gyanúm,
hogy azért teljesen fel lesznek ezek töltve. Amíg nincs melegedés, addig
megy bele a tárolható energia.