[Epitesz-barkacs] akku

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2008. Nov. 2., V, 16:05:40 CET

> Viszonylag ritkan hasznalom a fenykepezogepemet, 4 db ceruza
> meretu akku van benne.
> Nem csak a gep standby aramfelveteletol merulnek ki 2-3 het
> alatt, de az onkisulesuk is akkora, hogy a feltoltve eltett
> keszlet is szinte azonnal gyenge.
> 2300 mAh-s NiMh cellaim vannak.
> Letezik csereszabatos kivitelben valami olyan rendszer, aminek
> nem ekkora az onkisulese?
> Lehetoleg tapasztalatokra vagyok kivancsi, nem a marketing
> szovegre.

Panasonic Infinium vagy Sanyo Eneloop akkukat kell használni. Ezeknek kicsit
kisebb a kapacitása, de alig van önkisülése. 80-90 % kapacitás megmarad egy
év után (állítólag). Én Panasonicot használok és jók, nincs az a szórakozás,
mint régebben, hogy minden fényképezős esemény előtt tölteni kell.

Cserébe kicsit drágább és csak 2100 mAh. A Metroban 2 darabot 1800 forintért
vettem anno.

Állítólag a GP ReCyko is ilyen, de ezt nem láttam közelről és a
marketingszövegnél többet nem tudok. A Sanyo akkukat viszont egy kanadai
ürge eléggé körüljárta:

http://www.stefanv.com/electronics/sanyo_eneloop.html

Eszerint a "normál" NiMH önkisülése kb. 1 % per nap.

Palasik Sándor