[Epitesz-barkacs] szamok a klimas futesrol

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 13:57:16 CET

Szervusz HJózsi!

> Jól hangzik, viszont ha megnézem a fatüzelő embereket és a sportolókat,
> valahogy nem tűnik egyenértékűnek a dolog.

Vedd el tőlük a gépi fűrészt (-: megveszik a méterfát, egész télen
megy majd a sport (-:

> Hányszor hallottam már, hogy ha valakinek aszongyák, hogy "mozogni kéne...",
> a válasz: mozgok én eleget a munkahelyemen.
> Én is egész nap mozgok, de hogy ez meg se közelít egyetlen edzést sem,
> mindegy, milyen műfajban csinálják. És nem élsportra

Bizony. Én legalább tudom, hogy nem igaz (-: igyexem mindenhova
biciklivel és gyalog járni, már BKV helyett is, ha Pesten vagyok. Jó
rendes izzasztó, lihegős, pulzusszámnövelő mozgás kell legalább fél
óra hosszat. Utána az egész testemben jóleső érzés (valami endorfin)
tombol, ami mondjuk gép mellett ácsorgástól vagy padlórakás közbeni
gubbasztástól nincs meg.

Amúgy ha van gáz, meg akarunk alap hagyományos fűtést, lehetne a hőt
apró (párlakásos) gázerőrőműből nyerni, ami delejt ad, az hajtaná a
klímát. Ilyenek ma is kaphatók, és rendszerint úgysincs elég
fogyasztó, ami az áramot elhasználja. Sőt, egyszerűbb, ha kihagyjuk az
áramot, és közvetlen hajtja a turbina a klímát (-:

szia: Balázs