[Epitesz-barkacs] szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 14:23:50 CET

Balázs Bámer wrote:

> Bizony. Én legalább tudom, hogy nem igaz (-: igyexem mindenhova
> biciklivel és gyalog járni, már BKV helyett is, ha Pesten vagyok. Jó
> rendes izzasztó, lihegős, pulzusszámnövelő mozgás kell legalább fél
> óra hosszat.

Valahogy így. Bár megkérdeztem régebben Leto-t, hogy is van ez, és
aszonta, hogy a fél óra az abszolút minimum. Szóval, ha ráfanyalodok
efféle mozgásra, általában 1 órát nyögöm legalább a témát. Persze ez nálam
gyaloglás, másnál ez lehet futás vagy egyéb pulzusszám növelő mozgás.

> Amúgy ha van gáz, meg akarunk alap hagyományos fűtést, lehetne a hőt
> apró (párlakásos) gázerőrőműből nyerni, ami delejt ad, az hajtaná a

Igen, ez lenne a legnagyobb szám. Otthon is megoldható lenne, a másik
listán már sokszor volt róla szó: gázmotor. Sőt!! Most jutott eszembe, ha
lenne gázmotorom és hozzá vmi egyszerű generátor (pl aszinkron generátor
kondival), elmaradhat az inverter is, hiszen lehetne szabályozni a
fordulatszámot direktben. :-) Hú, ez felcsigázott. Hol lehet gázmotort
szerezni pár kW-os teljesítményben?

> Sőt, egyszerűbb, ha kihagyjuk az
> áramot, és közvetlen hajtja a turbina a klímát (-:

:-)) Végülis! :-) Nem is olyan rossz találmány lenne ez fűtőművek számára.
Ott jó nagy a teljesítmény, és nem lenne mindegy, hogy az egészet gázból
állítják elő, vagy csak a harmadát, a többi a környezetből jön. Pl van
északpest környékén (Dráva utca táján) egy fűtőmű. Ott van közel a Duna.
Micsoda lehetőség! Az max nulla fokig megy le, tehát innen lehetne a hőt
húzni ezerrel, és végig kb egyforma lenne a hatásfok. És tényleg, a gázzal
turbinát, azzal meg a nagy hőszivattyú kompresszorát lehetne tekerni.

Na megcsináljuk? :-) Szinte biztos vagyok benne, hogy nincs ilyen
rendszer, és nem csak nálunk. Pedig lehetne! Nekünk különösen előnyös
dolog, hogy rengeteg ilyen-olyan víz van szanaszét az országban.

És nagyon jó hatásfokúra lehetne csinálni, mert a gázturbina utáni
hulladékhőt is bele lehet pumpálni a rendszerbe. Akár közvetlenül is, de
akár úgy is, hogy a felhúzott jéghideg vizet előmelegítse kicsit. Itt a
gáz égéstermékéből a vizet le is lehet kondenzáltatni, ami további
hatásfoknövekedést jelentene.