[Epitesz-barkacs] szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 21:20:18 CET

vajk fekete wrote:
> azert van fejlodes napelem temaban.

Valamit én is hallottam, de nem mostanában. Valami polikristályos témában
egy magyar cégnek van is valami nagy újítása, amivel azért tudják a
költségeket nagyon csökkenteni, mert még a gyártási folyamat vége előtt
jóval egy új mószerrek ki tudják a biztosan selejtes darabokat válogatni.
(Legalábbis nekem ez jött le abból a riportból, amit azzal az ámbérrel
csináltak, aki ebben a témában ott nyakig benne van.)

> kiskeraron 1000ft/w korul lehet ma napelemet venni, kW tetelben
> inkabb 7-800ft.
>
> egy watt napelem evi mondjuk 2kWh-t termel, az mai lakossagi aron bo
> 80ft. 10 ev alatt megtermelte az arat. (jelenertekszamitast es
> hasonlokat elfelejtve)

Az élettartama tutira megvan ennyi?
Ha igen, az lehet benne a jó, hogy várható az áram árának is az
inflációnál erőteljesebb emelése.

> Amugy konkret meresi eredmenyeim sajna csak gazfogyasztasra vannak,
> majd vadaszok hozza napi atlaghomersekletet, es megprobalom
> korrelalni. emlekezetbol: tavaly telen a leghidegebb napokon a napi
> atlaghomerseklet -4 korul volt, es akkoriban ment el napi 15m3 gaz.
> az 34MJ*15/24h= ~6kW. (az emelet nem volt lakva, de csak kicsit volt
> lezarva, fent 10-15 fok korul volt a homerseklet, es akkor meg nem
> volt  a hazon hungarocell.)

Hát ez az! Most van rajta, és szerintem legalább felezésre lehet
számítani. A gépészek valahogy úgy méreteznek (joggal persze), hogy a
beépített cumó teljesítménye hétszentség, hogy elég legyen, sőt, nekik még
valszleg arra is kell gondolni, hogy egy hideg házba téli sielés után
megérkezik a család, és elég hamar komfortos legyen a ház, ne csak másnap
estére. De ez nem jelenti, hogy ennek megfelelő pénz lesz a hőntartása.