[Epitesz-barkacs] korrozív közegek hűtése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 12., Sze, 10:06:52 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> természetesen nem vetettem el, csak mellette megoldódóra gondoltam

Végülis nem is rossz az ötlet, csak a füstgázmosót vetném el. A mini
távfűtés már érdekesebb, bár kétségtelen, hogy macerásabb. Mármint
használni. Gondold el, hogy kint a kurva hidegben kell fűtened, hogy bent,
ahol épp nem vagy, ott melegebb legyen. :-)

> ha az udvar végébe viszem, alacsony kémény mellett is megvan a
> szabvány szerinti 60fokos füstkúp,

Ezt nem ismerem, mi is a lényege?
Amit viszont ismerek: a szomszédban van kémény, régi ház, de onnan még a
legritkább esetben láttam a füstöt felfelé szállni. Ezzel szemben olyan
10-30 fokkal a vizszintestől lefelé eltérve ömlik le a dzsuva az aktuális
irányban lévő szomszéd legnagyobb örömére.

> ezt a 400ezer Ft-ot kellett volna beruháznom, emiatt lett helyette,
> belőle a klíma megvéve 65e Ft-ért :-)

Ennyibe kerülne az a kémény, ami egy kályhához való? Ne már! Azt elhiszem,
hogy a gázhoz való kéményt nagyon megnézik már, de egy sima kandalló vagy
kályha kéményét már nem hiszem, hogy annyira. Vagy mégis? Mert ha igen,
akkor a magyarországi házak zömében be kéne tiltani a fűtést. :-)

> és a füst, porolás, kosz a lakáson kívül maradhatna, ha az udvarra
> telepíteném...

Ez kétségtelen előny. Ha sikerül valami ügyes dolgot elkövetned ezügyben,
azért szólj! Hátha követőre akadsz bennem. :-)