[Epitesz-barkacs] korrozív közegek hűtése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 12., Sze, 13:52:02 CET

vajk fekete wrote:
> ha nagyon nagy homersekleten egetsz, akkor meg sok lesz a
> nitrogenoxid...

Igen, de az nem látszik. Amúgy olyan nagyon nagy hőmérséklet egy
kályhafélében nem jön létre. Elég, ha csak annyira nagy, hogy ne legyen
látható füst, tehát minden elégjen, amit beadagoltam. A szemétégetők,
erőművek... mind így működnek. Minap egy riportot is hallottam a talán
egyetlen (?) budapesti szemétégető vezetőnőjével. Elég részletesen
elmagyarázta a szemétégetés pár lényegi momentumát. Ritkán lehet ilyen
riportot hallani.

> szenre en nem alapoznek haztartasi futest, nagyon kevesen hasznaljak,

Á, nem is erről volna szó, hanem gallyakról, falevelektről, meg talán a
háztartási szemét elégethető részéről, tehát nem műanyagokról. Lehetne
benne mindenféle papír, csomagolóanyag, de pl autógumi, rongy, fóliák,
palackok nem. (Bár szerintem semmi se történik, ha belekerül egy-egy
ilyesmi is, csak lehet, hogy büdösebb lesz a környéken rövidebb időre.)

> fatuzelesnel az egyik gond, hogy folyamatosan rakni kell, nem megy a
> bedontok 30 kilot, aztan lassan eleg, mint a szennel.

Hát ez a szépsége az egésznek. Kandallóhatás. Öregember módi lehet. :-) A
favágással járó mozgás jutalma. Szó sincs itt alapfűtésről, csak kiegről.
Nekem nincs megoldva, de filózok rajta. Persze én a pinyóban elhelyezett
vegyestüzelésű akármiben gondolkodom, de ki van alakítva egyszerűbb
kéményhely a lakrész számára is. (Csak nem bújt még ki a tetőn, és ettől
függ, hogy kibújik-e, hogy akarom-e.)

> a fust kezelesehez mindenkeppen ventillatoros huzat es fustmozgatas
> kell, maga a fustventillator sem olcso es egyszeru jatek.

De meg lehet csinálni olcsóbban is. Mágus korábban rajzolt valamit,
szerintem az működik: egy, a kéményjáratba ferdén felfelé becsatlakozó
fúvókaszerű cső, amibe benyomja valami erősebb venti a levegőt, az meg
magával húzza a füstöt. Szóval nem kell magának a ventillátornak bírnia
sem a füstöt, sem a meleget.

Amiről te beszélsz, az nyilván inkább a zárt rendszerű gázkazánok
szerkezete, azt elhiszem, hogy se nem egyszerű, se nem olcsó.

> en nem mosogatnam, csak visszahutenem nagyon. siman acelbol is egesz
> hosszueletu hocserelot lehet szerintem csinalni, lasd vas fustcsovek,

Én meg egyáltalán nem foglalkoznék vele, csak simán mehetne ki a kéményen.
Az a nagy hátránya, ha nagyon vissza van hűtve, hogy nem akar felfelé
szállni.
Viszont - gondolom most - a nagy vízgőztartalomnak meg az az előnye, hogy
környezeti hőmérsékletre hülve is könnyebb a levegőnél, tehát felfelé
száll. Persze csak akkor, ha akkora csak a vízgőztartalom, hogy nem akar
benne a hidegben köd képződni, különben a víz-szemcsék miatt már nehezebb,
és újfent lefelé igyexik.