[Epitesz-barkacs] korrozív közegek hűtése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 12., Sze, 20:06:30 CET

vajk fekete wrote:
> [...]
> tobbe kevesbe jol zaro doboz. ( a kazan kulso burkolata). a venti a
> dobozbol veszi a levegot, a kulso levegobeomlo a dobozba engedi be.
> tehat ha az egester ereszt, az meg mindig a dobozba ereszt, ahonnan
> pont jol befujjuk az egobe, es friss jon helyette kivulrol.
> ugyanezert a keszulekhaz total hideg, kozvetlenul melle mehet a
> butor, minden. raadasul az egester habar nem hoszigetelt kivulrol,
> tkp az egesi levegot melegiti elo, a kazan a kazanhazat egyaltalan
> nem melegiti.  (a doboz azert eleg jol zar, gumiprofilokkal csukodik

Hát ez tök jól van kitalálva. Végülis úgy fogható fel, hogy se nem
befúvásos (mármint ami az egész zárt rendszert illeti), se nem kiszívásos,
hanem a kettő közötti.

> masreszt meg probal igazi sztochiometrikus kevereket bejuttatni.
> szoval kislangnal keves gaz es keves levego is. lambdaszonda is van,
> de az csak a nagyobb, ipari kazanokban. a bejovo levego homersekletet
> tan meg az enyem is meri.

Biztos, hogy nincs benne lambda szonda? Mert hogy akkor lenne tényleg a
legjobb az égési hőmérséklet. Persze el tudom képzelni, hogy mivel a
légnyomás állandó, a gáznyomás is, ezért, ha még hőfokot is mér, akkor a
proci táblázatból kiveszi, hogy melyik gázálláshoz mekkora
ventifordulatszám kell, hogy még legyen valami kis légfelesleg. Feltéve,
hogy az égéstermék- és légcsatornák ellenállása belül esik egy adott
tartományon. Gondolom alaposan elő van írva, hogy milyen keresztmetszetek
és hosszak jöhetnek szóba. Persze az is lehet, hogy légnyomásokat is tud
mérni. :-) Az olcsóbb lehet, mint a lambda szonda.

Komoly varázslatok ezek már. Le a kalappal.