[Epitesz-barkacs] kisebb kádjellegű?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 16., V, 01:11:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval arra gondoltam, hogy szoktak használni "szobaszökőkutat"
>
> ha már kijött a kútból, akkor egy zárt térben 2,5m magasból
> vízfüggöny,
> ( hogy hány méter szélesen, azon még álmodozok egy kicsit :-)
> a west-end -ben látott vízfüggöny alapján ) tehát a vízfüggöny
> 12celsiusra
> klimatizálna egy kb 30m2-es teret
> ez zuhan lefelé, ez a klímakülső magasságában összegyűjtődik, majd
> innen
> pisil kicsi lukakon keresztül a klímakülső rácsára és a venti előtt
> is lehetne
> [...]

Hú, ez nagyon nincs átgondolva! A víz telíti a levegőt, tehát telített gőz
lesz, és mivel ezzel gondoltál fűteni, a külső falak biztosan hidegebbek
lesznek. Ezért aztán mind csuromvizes lesz, totál át fog ázni.

Másrészt a klímaventit tök gáz járatni, ha vizet folyatsz a hőcserélőjére,
hiszen a hideg vizes felület a huzat hatására erősen le fog hülni már
ettől (párolgás). Tehát jól elcseszed az egészet.

Szóval ilyen vad dolgokat azért ne találj ki! :-)

Ha már a kútvízzel akarod fűteni azt a helyiséget, akkor küldd bele valami
radiátorba, mielőtt kiereszted, vagy inkább előbb azon menjen át, keveset
fog hülni. A klíma tud dolgozni 1-2 fokkal hidegebb vízből is. Persze nem
kevés radiátorfelület kellhet, ezt ki kéne számítani.