[Epitesz-barkacs] kisebb kádjellegű?

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Nov. 16., V, 15:57:58 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> tehát van egy régi autóhűtő, ami egy 45LE járgányban volt, tehát akár
> 20kW hőhulladékteljesítményt is el tudott disszipálni 45fok hőfokkülönbségnél

45 LE = 33kW, szerintem az a huto nem biztos hogy tud 20kW-ot...
Amikor kilowattokat disszipal, akkor jellemzoen jo nagy a menetszel is...

> 5 hőfokkülönbség esetén persze ennek a töredéke lehetne, de 600Wattnyit
> talán sikerülne?

Annyit talan, a ket hutovel, de inkabb ki kene probalni...

Osszerakod, egy tartaly + radiator + keringetoszivattyu.
Beviszed egy akarmilyen (lehetoleg nagyobb) helyisegbe, belelogatsz egy
meruloforralot, es addig noveled a meruloforralora meno teljesitmenyt ameg a
viz 5 fokkal lesz melegebb a helyisegnel, es allandosult allapot van, azaz
nem hul es nem melegszik. Ekkor annyit ad le amennyit betaplaltal.

Ha nincs cucc amivel folyamatosan allithato a hoteljesitmenyt tudsz
produkalni, akkor belelogatsz egy 600W-os meruloforralot. Ha deltaT
kisebb/egyenlo mint 5 fokon allandosul, akkor annyit biztos lead.

Vedd hozza, hogy a tartaly + csovek + szivattyu is mind radiator felulet,
celszeru lenne hoszigetelni oket, mert zavarjak a merest.

(epp a nyaron kezdtem el csinalni ilyen meresekre egy berendezest, de
ido/kedv/stb miatt abbamaradt...)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))