[Epitesz-barkacs] kisebb kádjellegű?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 16., V, 16:49:51 CET

Moczik Gabor wrote:

> 45 LE = 33kW, szerintem az a huto nem biztos hogy tud 20kW-ot...
> Amikor kilowattokat disszipal, akkor jellemzoen jo nagy a menetszel
> is...

Azért a motor hatásfoka nem nagyon jobb 30%-nál kb, és néha van hegymenet
is, amikor kicsi a menetszél.

> Osszerakod, egy tartaly + radiator + keringetoszivattyu.
> Beviszed egy akarmilyen (lehetoleg nagyobb) helyisegbe, belelogatsz
> egy meruloforralot, es addig noveled a meruloforralora meno
> teljesitmenyt ameg a viz 5 fokkal lesz melegebb a helyisegnel, es
> allandosult allapot van, azaz nem hul es nem melegszik. Ekkor annyit
> ad le amennyit betaplaltal.

Nem rossz módszer! Elég gyorsan meg is van. És nagy felesleges melót lehet
megtakarítani vele. Én azért érzem nem jó módszernek ezt a fajta fűtést,
mert elég nagy lesz a ventillátor teljesítménye. Szerencsétlen esetben
rosszabb lesz a hatásfok összességében, mint amit a klíma tud. Pl lead
400W-ot egy 150W-os ventillátorral, ami ráadásul jó zajos is, és a többlet
szivattyúteljesítményt még nem is vettem figyelembe.