[Epitesz-barkacs] MOFÉM újfajta hozzáállása :-(

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Nov. 16., V, 22:20:22 CET

Halihó!

jhidvegi ezt írta:
> Vagyis úgymond bilivas. :-)

  Ahja.

> Azért reagálok erre csak, mert ma szerintem nemigen lehet kapni vasat
> olyan értelemben, hogy kb színvas. Mindenképpen valami szénacél minden
> gagyi szerkezeti anyag is, a legpuhább vaslemez is, amit vesz az ember
> finomlemez vagy durvalemez elnevezés alatt. Talán a trafólemez az, amit
> sehogyse szoktak acélnak nevezni, éppen az összetétele miatt.

  Értem én, a vas-szén állapotábra még kb. a fejemben van, de a pontok
hőfokára és széntartalmára már nem emlékszem... az biztos, hogy a magasabb
széntartalmú vas gyengébb anyag, de az ötvözetlen vas is gyenge az acélhoz
(perlit, ha jól rémlik) képest. A jelentős cementit tartalmú vasat nevezzük
vasnak a köznyelvben mintha... :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor