[Epitesz-barkacs] telefondrótról világítás? (LED lámpa :-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 20., Cs, 11:42:32 CET

Auth Gábor wrote:

>   Ettől a gondolkodástól tart ez az ország ott, ahol vagyunk. Észre
> örülnék neki, ha nem lopnál meg se engem, se másokat. Ideje
> változtatni a régi beidegződéseken.

Remélem, a kifakadásod érdemben nem Mágus ellen szólt, hanem, a jelenség,
a felfogás ellen. Tök igazad van, ez egy még évtizedekig kiirthatatlan
mentalitás lesz nálunk, beleivódott a vérünkbe szinte. Jellemzői:

- mi kapni akarunk valamit. Lakást, bármit, de kapni. Leginkább lakást
szoktunk meg kapni.
- mi nyerni akarunk, mindegy, hogy lottón, bármilyen akármin, de nyerni,
- nekünk kezdenek jogaink lenni. Egyetemista vagy bárki, de a jogait már
lassan veleszületetten mindenki ismerni kezdi, de kötelességek?
- mi harcolunk azért, hogy a más országok elismerjenek minket, pl
feltételek nélkül megvegyék a termékeinket, de tűzzel-vassal irtjuk még a
nézetet is, hogy mások termékeit mi megvegyük, másokat elismerjünk, a
mások termékeire ne mondjuk csípőből, hogy szar. Még olyanok is, akik nem
is tudnak másból dolgozni, csak más országok termékeiből. (Mert egyszerűen
nincs is magyar belőle.)

Nem folytatom, mert nagyon off, de mentségemre szóljon, hogy nem én
kezdtem. :-))

Kissé feszült vagyok mindig, ha ilyen téma szóba jön, mert a
telhetetlenség beszél belőlem. Még életemben eljött az idő, amikor
kikerültünk a szovjet tömbből, és ettől lettem telhetetlen. Lehetségesnek
láttam, hogy megérjem: európaiak lehetünk. De most már evidens, hogy még
hosszú évtizedekig nem leszünk európaiak, mert mi mindenen keresztül
elsősorban magyarok akarunk lenni, és nem is másodsorban, hanem
sokadsorban európaiak. És ezzel sajna nem vagyunk egyedül.
Nemzetállamosdit játszunk európában akkor is, ha ebbe beledöglünk. Nem az
a baj, ha szívben, lélekben valaki magyar vagy bármilyen más náció
részének érzi magát, hanem hogy ezt jogban, gazdaságban, mindenben így
akarjuk csinálni. Az únióban is a sok kis szar nemzetállam egymást
próbálja kijátszani, és minden rohadt vontatottan halad. Közben elhúz a
világ mellettünk piszkosul, és lesajnálják az itt élő népek veszett
nacionalizmusát.

Még szerencse, hogy a nacionalisták egymást is rühellik, tehát az
eredményessége kétséges, hiszen nem tudnak összefogni. :-)

Na jó, eldugulok - azzal, hogy remélem, idővel rájönnek döntő többségben,
hogy mese nincs, közös a levegő, a bolygó, a vizek, az időjárás, a
napfény, a szennyezés, hogy korlátos az a hely, ahol élhetünk, hogy ha
gond van a gazdaságban, az mindenütt gondot jelent, és nincsenek külön
utak lényegében. És majd az ilyenek mellett lehet hagyományokat őrizni,
sőt másokkal megismertetni, és valódi kíváncsiság lesz az emberekben a
mások hagyományai iránt (pl a magyar néptánc világszerte nagyon népszerű
Japántól Amerikáig), és nem lenézéssel, gyűlölettel néznek majd a mások
nemzeti sajátosságaira, gondolkodásmódjára.