[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 20., Cs, 16:46:41 CET

Kormos Imre wrote:

> A gondom most az, hogy a gázkazán kimenő vízhőmérsékletét nem tudom
> 70 fok alá vinni, igy meg nem mehet bele a padlóba.

Láttam, jöttek jó megoldások, viszont ezt a tételt eléggé furának érzem.
Biztos, hogy lehet alacsonyabb is jóval az a hőmérséklet. Ha máshogy nem,
hát a gázkazán előtti golyóscsappal lehet variálni, le lehet csökkenteni a
gázlángot elég picire. Persze erre biztos van a kazánon is valami beállító
szelep, de ez tutira műxik, ilyet már csináltam. (Akkor szorultam rá, nem
itt, mert nekem nincs gáz bent, amikor a cirkó szivattyúja nem tudott
dugulások miatt elegendő vízáramot adni, ezért a legkisebbre állított
gázláng is zajossá tette a cirkót, felforrás közelébe hozta a vizet, ez
meg egészségtelen. Mivel a gyújtás piezo-s, így nem volt őrláng-probléma,
le tudtam venni egész picire a főlángot. Persze vigyázva arra, hogy a
begyújtás még biztonságosan megtörténjen, illetve a szerkezet védelmi
rendszere ne vegye hibának a dolgot.

Így akár tök langyos vizet is lehet csinálni, és folyamatosan mehet a
gázkazán. Persze lehet, hogy a túl hideg füstgázok miatt lecsapódások
keletkeznek a kéményében, de ha olyan a kémény, ami ezt bírja, nincs gond.

A módszer előnye (manuális lángmoduláció :-) ) az lenne, hogy nem változik
állandóan a padlófűtés csöveiben menő víz hőmérséklete.