[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2008. Nov. 20., Cs, 12:41:33 CET

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni.
Nálunk most padlófűlés + cserépkályha van a lakásban, plusz a rendszerre fel
van füzve egy gázkazán is, amit valamikor régen Pbgázzal használtam(kb egy
évig), aminek a kiegyenlítő tartálya és a lefujó szelepe volt használva az
utóbbí 10 évben.

Most beköttettük a gázt is, és használnám hébe-hóba a gázkazánt, ha épp
lusták vagyunk begyújtani.
A gondom most az, hogy a gázkazán kimenő vízhőmérsékletét nem tudom 70 fok
alá vinni, igy meg nem mehet bele a padlóba.
Tudom, hogy normálisan most kellene vennem mégegy keringetőszívttyút, egy
vezérelhető háromjáratú szelepet és egy termosztátot hozzá, de ezeknek az
árát most megspórolnám, ha lehet.
A padláson, a gázkazán mellett van nekem egy 80l-es boljerem, amit nem
használok. A gázkazán kimenetét (egy radiátor után, ami csak azért kell,
hogy a padlás ne fagyjon azért meg) bekötném a bojler hideg oldalába, a
meleg oldalát meg a padlóba (a mellékelt vázlat alapján).

A bojler kimenetére meg rákötnék egy termosztátot (vagy a bojler meglévő
termosztátját), sorba a szobatermosztáttal, igy ha a kimenő vízhőmérséklet
eléri mondjuk a 45 fokot, akkor a kazán leállna (a keringetőszívattyúja
folyamatosan megy), amig a kimenő víz nem hül vissza olyan 30 fokra. Esetleg
a szobatermosztáttal meg le lehetne kapcsolni a keringetőszívattyút is.

Szerintetek működhet ez így?

KI