[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 21., P, 01:42:45 CET

vajk fekete wrote:
> valahogy ugy kellene kinezzen hogy:
>
> kazanhocserelotol - szelep - ide fog bejonni a bypass - szivattyu -
> futohalozat - innen indul a bypass - kazanhocserelohoz
>
> a szelepet minnel jobban elzarod, a szivattyu annal inkabb a padloban
> magaban keringeti a vizet. minnel inkabb kinyitod, annal inkabb a
> kazanbol jovo megy a padloba.

Az előbbi emilben részleteztem, hogy ez miért nem jó. Ha lerajzolod,
látható, hogy ugyan a padlóba belőheted, hogy 40 legyen az előremenő,
ahogy írod, de mivel a bypass egyirányú feltétlenül, tehát itt csak padló
visszatérő áramolhat, ezért a kazán szintén csak padló visszatérőt kaphat.

Ha a szivattyú a kazánoldalon van, akkor szépen beállítható a kazán
visszatérő hőfoka, de a padló előremenő csak kazán előremenőt kaphat.
(melléklet).

> tehetsz keveroszelepet is,  akkor

Ez jó módszer lehet ebben az elrendezésben. Nem ismerem ezeket a
szelepeket, de ha a mellékelt rajzon pl a padlóköri előremenőhöz van
berakva, ahol a 90 fokos cirkó előremenő találkozik a 25 fokos padló
visszatérővel, akkor ez minden egyebet definiálhat, ha amúgy a két
szivattyú térfogatáram aránya meg tud maradni 1:2 arányú a rajz szerinti
számoknál. (Természetesen más számokkal is összehozható az egész, de úgy
látom, hogy ha nem akarunk hideg visszatérőt a cirkóba, vagy rohadt forró
előremenőt a padlóba, muszáj lennie két szivattyúnak.