[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 21., P, 10:33:21 CET

Kormos Imre wrote:
> Gondolatolvasó vagy, pont ezt akartam kérdezni.
> Bár elérem a "kéményt" , szinte csak langyos a kimenő füst
> hőmérséklete, ez gondolom a légfeleslegtől van.
> De mivel ez a kazán nem a tetőtér belső levegőjét fujja ki a
> kéményen, hanem kintről sziv be magának, ezért legaláb a tetőteret
> nem szellőzteti feleslegesen.

Ó, hát akkor itt nincs semmi gond. Attól nem forró az égéstermék, mert
ezen a kis lángon már a hőcserlő fölött is langyos csak az égéstermék.
Szóval jó eséllyel akár még páralecsapódás is lehetséges a kéményben.

Ha eléred a tetejét, megnézheted azt is, hogy ha följebb engeded a golyós
csappal a gázt, jóval intenzívebbé válik a huzat. Nem hinném, hogy túl
nagy lenne a légfelesleg. Akkor lenne jóval nagyobb téli hidegben, ha a
benti meleg levegőből táplálkozna, ezért eleve volna egy huzat akkor is,
ha nincs égés. Itt viszont csak akkor van huzat, ha van égés. Fojtani
ugyan lehetne, de ha nem zárt a rendszer nem veszélytelen.