[Epitesz-barkacs] hűtőközeg kritikus nyomása?

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Nov. 23., V, 21:18:21 CET

jhidvegi wrote:

> Ciki, mert ott úgy viselkedik, mint egy folyadék, nem nyomható jobban
> össze. Mármint értelmes nyomásokon.

> Lehet, hogy még a nyomás nem volt akkora, hogy gond legyen.

Hűtés szempontjából a leglényegesebb, hogy a kritikus hőmérséklet felett az
anyag már nem cseppfolyósítható akármekkora nyomáson sem. Ekkor a nyomás X
bar. A körfolyamat megszűnik.
Nekem ez nem implikálja hogy a nyomás a végtelenbe tartana, ha nem emelkedik
tovább a hőmérséklet, márpedig mivel nem szállít hőenergiát, a kompresszor
által bevitt energiát mind a kondenzátoron mind az elpárologtatón le tudja adni.

Rosszul gondolom?

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))