[Epitesz-barkacs] hűtőközeg kritikus nyomása?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 23., V, 22:29:01 CET

Moczik Gabor wrote:

> Hűtés szempontjából a leglényegesebb, hogy a kritikus hőmérséklet
> felett az anyag már nem cseppfolyósítható akármekkora nyomáson sem.
> Ekkor a nyomás X bar. A körfolyamat megszűnik.

Na de belemehet egy hőcserélőbe, ami lejjebb hűti, és létrejöhet mégis a
kondenzáció.

> Nekem ez nem implikálja hogy a nyomás a végtelenbe tartana, ha nem
> emelkedik tovább a hőmérséklet,

Miért kéne a nyomásnak a végtelenbe tartania?
Akkor lenne probléma, ha valami tartályt tölt fel a kompresszor, és az
egész már forróbb a kelleténél, és amikor eléri a kritikus nyomást, akkor
"nem fér bele több", mert folyadékként fog viselkedni már. Itt nem erről
van szó. Gondolom eleve nem is töltenek bele annyit, hogy a kapillárisig
tartó térfogatba elférjen az összes nafta folyadék állapotban, akár
kitágulva annyira, amennyi a kritikus értékhez tartozó hőmérsékleten van.