[Epitesz-barkacs] hűtőközeg kritikus nyomása?

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Nov. 24., H, 15:56:22 CET

jhidvegi wrote:

> Na de belemehet egy hőcserélőbe, ami lejjebb hűti, és létrejöhet mégis a
> kondenzáció.

Ha visszahűti annyira...

> Miért kéne a nyomásnak a végtelenbe tartania?

Mert mintha arról lett volna szó, hogy szétrobbanhat miatta a rendszer.
Szerintem meg nem, vagyis nem ettől, hogy kritikus állapotpa kerül a közeg.

> Akkor lenne probléma, ha valami tartályt tölt fel a kompresszor, és az
> egész már forróbb a kelleténél, és amikor eléri a kritikus nyomást,
> akkor "nem fér bele több", mert folyadékként fog viselkedni már. Itt nem

De pont ezaz, hogy nem fog folyadékként viselkedni, nem cseppfolyósodik.

Azt persze nem tudom, hogy a nyomás ettől hogyan alakul, de szerintem nem nő
ugrásszerűen sem a hőmérséklet további növelésére, se további anyag
bepumpálására...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))