[Epitesz-barkacs] Jégbank

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Nov. 24., H, 19:14:39 CET

vajk fekete wrote:
> kicsit tuti mukodik, pupos is szokott lenni a jeg a vodorben.

Közvéleménykutatás:
Látott már valaki szétfagyott kúpos műanyagvödröt? :-)

> viszont ha valami miatt megsem uszik fel a jeg az aljarol, hanem
> odaragad, akkor a hocserelodon azonnal van egy klafa hoszigetelo reteg.
> a jeg ugyanis eleg jo hoszigetelo.

Mondjuk ezt ki lehetne küszöbölni (mármint hogy alakzároan jól odaragad)
hogy a hőcserélő mondjuk az edény alja, ami töksima.
Persze így is odaragadhat, de mondjuk célszerűen elhelyezett hőérzékelőkkel
meg egy kis szoftverrel felismerhető lenne, és egy pillanatyi hirtelen
ráfűtéssel fellazítható a jég. Szerintem...

> Ha csak az a god, hogy honnan lesz felfele taulo tartalyod, akkor egy
> total szogletes tartalyba tegyel gulakat/kupokat az aljara.

Hmm, ez nem rossz!

Gondnak nem gond, mert van itt helyben egy gepmuhely, megrendelem ha ugy
adodik, de nem lesz olcso. Egy szogletes, hengeres, vagy akarmilyen tartalyt
meg lehet "szerezni" is, és hátha nem kell túlkomplikálni a problémát.

Amugy a viz forgatása (mechanikai úton, mondjuk tésztadagasztóhoz hasonló
cuccal) egycsapásra megoldaná a problémát?
A megakadás/terhelésnövekedés érzékelése és a motor leállíása részletkérdés.

Esetleg levegő buborékoltatás?

Inkább az a baj, hogy ez mind plusz energia befektetést igényel. (villanyóra...)

Legjobb lenne a fizikát kihasználni, csak simán fagyjon meg a víz mindenféle
hekkelés nélkül. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))