[Epitesz-barkacs] Jégbank

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Nov. 24., H, 20:03:43 CET

Balázs Bámer wrote:
> Csinálj extrudált jeget: ha koncetrálni lehet a hőelvonó területet, az
> egy cső kissé kúpos vége legyen. Folyik bele lassan a víz, megfagy, és
> kitolja magát a jégrúd. Esetleg közvetlen a hőelvonó hely előtt kívül
> a bejövő víz körülfolyja, hogy előhűljön, meg ne terjedjen rosszfelé a
> fagyás. Már csak arra kell mechanizmus, hogy időnként leverd onnan,
> vagy ha hagyod letörni, ne valami ormótlan kupacba gyűljön.

A folyadékot nem kéne eldobni, meg túl nagy hely sincs ilyeneket telepíteni,
tehát ez az extrudálás szerintem túl bonyolult. Meg aztán ki is kell ezt
olvasztani, tehát az ormótlan kupac tényleg nem jó.

Egyébként már megfordult a fejemben az is, hogy lehetne valami más anyag
hőtároló folyadéknak, ami fagyáskor nem tágul és hasonlóan jók a paraméterei
mint a víznek (olvadáspont, olvadáshő, hővezetés).

> Lehet tudni, mi lesz ebből?

Jégbank lenne belőle, a víz jó nagy olvadáshőjét szeretném energiatárolásra
(pontosabban energiaelnyelésre) hasznosítani.

Egy pince páramentesítéséhez kell a hideg, amit a lehető leggazdaságosabban
kell előállítani. Ez azt jelenti, hogy télen/késő ősszel ott van az éjszakai
fagypont alatti hőmérséklet, ezzel lehet vizet fagyasztani, amit másnap
fokozatosan felolvasztva (levegő-víz hőcserélővel) lehet kihasználni az
eltárolt energiát (energia hiányt :-) ).

Nyáron rosszabb a helyzet, de csak annyi a különbség, hogy hőszivattyúval
kell előállítani a jeget éjszakai áramról.

Az átmeneti időszakban, amikor még 0..10 fok van kint, megkerülném a
tartályt, direktben felhasználható a hidegvíz a kültéri hőcserélőből.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))