[Epitesz-barkacs] forrasztani nem engedett?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 28., P, 17:55:52 CET

Moczik Gabor wrote:

> Józsinak tipikusan negyvenszer ilyen vastag kábelekre kell :-), de

Nem írt vastagságot, de tényleg most 90 és 240 mm2-es kábelekről van szó.

> vagy ha ilyen nincs ebben a méretben, akkor a zsugorcső helyett
> (alatt) ugyanúgy egy réz csődarab rápréselve, ami a PVC-re is ráér
> meg a sarura is.

Sajna olyan saru nincs ezekhez, ami megfogná a pvc-t. Viszont az ötlet jó,
csak kell hozzá találni alkalmas anyagokat. Itt ún. csősaruról van szó,
tehát a saru zöme egy cső, ami kb akkora, mint a kábel pvc köpenye. Ezt
kell megmarkolópréselni, amikor benne van a kábelből a réz.

Keresni fogok olyan récsövet (amilyet a gáz-vizesek használnak), ami
vékony falú, kb illeszkedik a csősarura is meg a pvc-re is, és külön
megnyomom hatszöggel. Ez mechanikusan megfogja a köpeny anyagát, és ezután
melegítem rá a gyantás zsugorcsövet, ami lezárja hermetikusan az egészet.

Na kíváncsi vagyok, miket találok hozzá. Köszi az ötletet!

> Bár el tudom képzelni, hogy ha bármit is rászorítasz, melegen akkor
> is kijön alóla. Abban lehet talán bízni, hogy a sarunál nem melegszik
> fel (annyira).

Nem olyan melegek ezek. Azt magam mértem, hogy ha a 240-es kábelen 6-700A
folyik folyamatosan, az jó lázas lesz, de még bőven rajta tudom tartani a
kezemet. Na most, ezeknél az alkalmazásoknál, amikről szó van, max 500A
ment a kábeleken, mégis jól visszahúzódott rajta a pvc. Aztán lehet, hogy
mivel összevissza használták hol ide, hol oda, és nem pucolták le sosem a
saru és a sín felületét, összeszerelték dzsuvásan, így lehet, hogy helyi
plusz hő keletkezett, az okozta a gondot. Viszont egy csomó ilyen kábelt
láttam. Most vagy mindet elcseszték, vagy tényleg langyosan is nekifog
vándorolni a pvc rajta. (Ciki, hogy a zömét én saruztam, de máshol
valamiért nem tapasztaltam a jelenséget.)