[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 29., Szo, 20:32:35 CET

Moczik Gabor wrote:

> Úgy gondoltam, hogy a csövek egymástól és a külvilágtól is
> szigeteltek, mintha egy hungarocell tömböt furkálnál ki. Ez nem jó?

Ja, így már más. Végülis nem vészes, ha az egyes csövek némi hőcsatolásban
vannak egymással, mert jó eséllyel ugyanolyan viszonyok uralkodnak bennük,
csak a lényeg, hogy a külső fal legyen minél hőszigeteltebb, tehát a
csőköteg külső fala. Végülis az ilyen csöves megoldás lényege az lehet,
hogy nem tud olyan könnyen kicserélődni a levegő benne. A csövek akár
vékony fémből is lehetnek.

> Hogy lehetne ezt meghatározni. Úgy nagyságrendileg, W/m2 mondjuk 0
> fokon...

Hát azt nemtom. Végülis kb arról van szó, hogy van mondjuk 0 fokos
felület, és vele szemben nagyon hideg felület van, ami nem sugároz vissza,
tehát valahonnan azt kéne kinézni, hogy egy 273K-s felület mekkora
felületi hőáramsűrűséggel sugároz pl az űrben. Ehhez lehet aztán
viszonyítani. Én úgy felezném a teljesítményt elsőre.