[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Nov. 30., V, 11:58:05 CET

Szervusz Mágus!

> (1935-ben a falu palléra idejében csak egy élére állított cserepet
> szoktak a fagerenda végére tenni a kéményépítésnél)
> egy jól bedurrantott kályha mellett majdnem leégett a ház, szerencsére

Hú, ez komoly büntetést kívánna... pedig igen rég ismert, hogy
gerendát kéménypillérbe nem építünk. A Történeti anyagtan c. könyvet
szoktam olvasgatni, amiben falazatok, fa, üveg, padló stb anyagokról
írnak némi régi méretezési szabályokkal kiegészítve. Rendes mesterek
pl. arra is vigyáztak, hogy a födémgerendában levő csomók fölülre
kerüljenek (nyomott öv), de csomó hasonló apróság szerepel benne.

> maradt a másik, cserépkályhás kémény, azt meg sikerült bedurrantani
> néhányszor, hogy megemelte a cserépkályhát :-)

Hogyan, a bekötő füstcsőnél fogva?

> 2 éven belül  átgondolva, áttervezve, tetőtérbeépítés, tetőbontás, stb
> jogerős eng. 86-ban
>
> 88-ban 2 évre lerokkanva (nem emiatt), és innen kezdődött a lelassult építés

Hát nem irigyellek. Nekünk még csak 3 éve tart, és volt benne közel
egy év szünet is. Igaz, még legalább két év, de biztosan lesznek
hosszabb szünetek.

szia: Balázs