[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 30., V, 12:18:49 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> láttam olyan "csőregisztert", ahol a csövek egymás felett voltak
>
> ezek nem rontják egymást?  szóval a sorbakapcsolt kígyó, vagy
> a párhuzamosan kapcsolt regiszterek rontják-e egymást, amikor
> felfelé áramlik az egyre melegebb levegő?

Valahogy nem. Valszleg az van  mögötte, hogy ha magában áll, akkor ugyan
nem melegebb levegővel találkozik, mint amikor egymás felett vannak,
viszont valahogy talán gyorsabban áramlik a levegő, ha egymás felett
vannak. Mindenesetre eléggé függetlennek tűnik a fajlagos hőáramsűrűség
(W/m2K) attól, hogy mekkora is a felület fölfelé. Nyilván nem akármekkora
pontossággal. Pl ha megnézek radiátoradatokat, abból is ilyesmi számolható
ki.

Aztán lehet, hogy inkább nagyon hőfokkülönbségeknél van így. De itt most
nem hinném, hogy akkora pontosságra kell törekedni. Sokkal inkább az fogja
megszabni, hogy hogyan helyezed el ezeket, hogy mik a helyi adottságok,
lehetőségek.