[Epitesz-barkacs] radiátorok egymásra hatása Re: Jozsi kompresszora

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 30., V, 08:50:12 CET

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2008.11.30. 07:31:43 +1h-kor írta:

> számítás nélkül nem is gondoltam volna ekkora felületre

kérdés1 ***************

térfogatáram és egy számítási képlet az alábbi találatban:

A Slant Fin komplex fűtési rendszer
A Slant/Fin fűtési rendszer hőleadói a szegélyfűtőtestek. ... Szegélyfűtőtest
alkalmazásával a tartózkodási zónában szükséges hőmérséklet eléréséhez ...
http://slant-fin.internettudakozo.hu/komplex-rendszer.htm

A fajlagos hőleadás 80oC-os közepes fűtővíz hőmérséklet és 20oC-os belső hőmérséklet mellett értendő. (227l/h térfogatáram, 1,38oC/m lehülés). Ettől eltérő hőmérsékletre a fajlagos hőleadás a következőképpen számítható.

Qa = Q60  x (?tk/60)1,31 [W/m]

kimaradhattam az iskolából, vagy valami nagyon leiszapolódott, de
az 1,31 -es kitevő hogy kerül a képbe ?
ha az kitevő lenne: akkor a számológépen az  x hatvány y  kell
kérdés 2

ha a térfogatáramot növelem, hogy a radiátor többet adjon le, akkor a "kazánba"
melegebb kerülne vissza, akkor viszont a kazánhatásfok csökkenne
http://slant-fin.internettudakozo.hu/regiszterek/fl-30holeadas.htm

ekkor valamivel meg kellene oldanom, hogy a 35 celsiusos víz nagy térfogatárammal
rohangásszon körbe a radiátorban, és csak lelassult állapotban menjen a "kazánba"
25celsiusra lehülve?

ha ez megoldható, akkor a Q60-as radiátorban körbenyargaló 35celsiusos víz miatt
a radiátorméreteket kevésbbé kellene növelnem?